Opona Nokian WR D4 195/55 R15 89H XL 3PMSF jest punktem odniesienia w kategorii opon zimowych. W niektórych rozmiarach otrzymała ocenę A za przyczepność na mokrej nawierzchni. Jest to osiągnięcie dla opony zimowej.
Technologia Silent Sidewall Technology to system skoncentrowany na określonym obszarze boku opony, który pozwala na tłumienie wibracji i dźwięków emitowanych przez bieżnik w kontakcie z podłożem. Ta technologia zatem minimalizuje hałas, co sprawia, że jazda jest o wiele przyjemniejsza.
Blokowe gumy Stiff Handling Blocks mają imponujące rzeźby, które optymalizują przyczepność, a następnie zwężają się w kierunku ramienia. W ten sposób zwiększa się przyczepność na śnieżnych drogach i precyzja prowadzenia. Potężny aktywator rzeźby umieszczony jest w środku bloków ramienia. Pozwala to maksymalizować działanie tych kostek podczas faz przyspieszania i zwalniania, czyli kiedy niezbędne jest poleganie na niezawodnej przyczepności.
Po obu stronach żeberka centralnego, bloki gumy wykazują dużą gęstość rzeźb, co druga lamela utrzymuje się na przemian po lewej, a potem po prawej stronie. Grupowane po trzy, płytki są wyposażone w wzmocnienia na dnie rowków. Te "Wsparcia do obsługi" zapewniają zwiększoną manewrowość.
Istotna i solidna rowka centralna zdobi środkową część opony. Jej lamelki nie pokrywają całej szerokości, co skutkuje zwiększeniem precyzji i wzmacnia kontrolę nad sterownością.
Gładkie rowki poprawiają odprowadzanie wody w postaci śniegu lub błota.
Nachylenie tylnej krawędzi gumowych bloków jest zaprojektowane do maksymalnego odprowadzania wody i błota z rowków.
Jazda w warunkach zimowych wymaga wysokiej jakości opon, aby odbywać się w pełnym bezpieczeństwie. Wskaźnik Bezpieczeństwa Jazdy to wskaźnik zużycia znajdujący się na bieżniku. Jest to owoc badań Nokian Tyres, który zwiększa bezpieczeństwo podczas zimowego sezonu. Z kolei Winter Safety Indicator, czyli WSI, którego symbolem jest płatek śniegu, to wskaźnik bezpieczeństwa zimowego. Cyfry zdobiące środkową część opony oznaczają głębokość głównego rowka, która jest wyrażona w milimetrach. Stopniowe zużycie opony powoduje stopniowe znikanie cyfr. WSI natomiast nie znika, dopóki głębokość bieżnika nie osiągnie 4mm, ale kiedy płatek śniegu staje się niewidoczny, konieczne jest niezwłoczne zakupienie nowych opon śnieżnych, aby zapewnić bezpieczeństwo na drodze.
Nokian Twin Trac Silica to mieszanka gumy składająca się oczywiście z naturalnej gumy, ale także z krzemionki i oleju z rzepaku. Oryginalne rozmieszczenie cząstek zapewnia oponie optymalną przyczepność na śniegu i w deszczu. Ten nowatorski, awangardowy mix doskonali również stabilność jazdy oraz reakcję na zużycie opony. Jakość i ilość użytych materiałów zachowują dla opony jej wspaniałe osiągi w zimowym uchwycie, nawet przy intensywnej zmianie temperatury lub po bardzo wielu kilometrach. Zużycie pojazdu jest natomiast znacznie zmniejszone dzięki drastycznemu obniżeniu oporu toczenia.
Nieregularne skosy na ścianach bloków barkowych łączą się z powierzchnią ziemi, umożliwiając poprawę przyczepności zarówno na zakrętach, jak i w głębokim śniegu.
Zdumiewające właściwości przyczepności i sterowności opony są możliwe, ponieważ każdy z bloków, jak i każda z lameli wzorów, ma specyficzną formę i dobrze zdefiniowaną funkcję.