Nokian to ważny producent opon obecny w krajach nordyckich od 1934 r. Jego fabryki mieszczą się w Nokii – w Finlandii i we Wsiewołożsku – w Rosji. Pozycja producenta na rynku opon zimowych jest niezaprzeczalna. Istotnie, Nokian inwestuje głównie w rynki na obszarach, w których panują warunki podobne do tych w krajach północnych stanowiące wyzwanie dla dobrego funkcjonowania opon, w szczególności podczas opadów śniegu oraz zmiennych i ciężkich warunków pogodowych. Nokian stworzył szeroką ofertę opon, które są dostępne na terenie całej Europy w ponad 900 oficjalnych punktach sprzedaży.
Przejrzyj naszą szeroką gamę modeli Nokian i znajdź ten, który idealnie spełnia Twoje potrzeby. Skorzystaj z najlepszych cen na całą naszą ofertę!
Od podłużnej rowka, który obramowuje bark, jest ona wspierana przez boczne żeberka pod kątem 20 stopni. Te rowki zapewniają znakomitą przyczepność na zakrętach, przy zmianie kierunku, a także podczas podsterowności lub poślizgu.
System podwójnego podparcia obecny na zewnętrznym ramieniu opony spełnia swoją rolę podczas intensywnej jazdy: struktura staje się sztywna, ponieważ bloki opierają się na sobie, zapewniając precyzję sterowania. Przeciwnie, to wsparcie jest znacznie mniej intensywne podczas standardowej jazdy, co redukuje reakcję na toczenie i tym samym zużycie paliwa pojazdu. Obszar ramienia jest również wspierany przez kąt 20 stopni, który prezentują boki żeber. To dodaje oponie dodatkowej stabilności, głównie na zakrętach, podczas zmiany kierunku, a także podczas gwałtownego manewru, aby uniknąć przeszkody.
Deszcz jest warunkiem pogodowym odpowiedzialnym za większość wypadków na letnich drogach. Ryzyko utraty kontroli nad samochodem gwałtownie wzrasta, gdy nagle wybucha burza. Brak przyczepności opon jest głównie wskazywany jako przyczyna zjawiska aquaplaningu. Dlatego Nokian Tyres zaprojektował na oponach letnich rowki w kształcie pików, zwiększające przyczepność na mokrej nawierzchni i przeciwdziałające aquaplaningowi w sytuacjach niebezpiecznych opadów. Te pikowane rowki umieszczone są w głównych poprzecznych nacięciach na wewnętrznym barku. Większa liczba tych rowków pozwala tym eliptycznym nacięciom gromadzić dużą ilość wody. Ten pomysł zapewnia oponie odpowiednią przyczepność, nawet gdy upływ czasu wpływa na oponę. Im więcej gumy znika, tym większa jest objętość pikowanych rowków, które są poszerzane na dnie.
Guma boków opony zawiera materiał używany w lotnictwie i do celów wojskowych, dyskretne włókna aramidowe o wyjątkowych właściwościach wytrzymałościowych. Te włókna ekstremalnie wzmacniają boczną powierzchnię opony, nadając jej znacznie lepszą odporność na uszkodzenia i przecięcia.
Rzeźby Cross-Block bloków w centralnej części opony są zaprojektowane do działania w dwóch kierunkach. Lamelki Cross umieszczone blisko zewnętrznego barku tworzą solidny wałek, który zapewnia stabilność niezależnie od warunków. Lamelki Cross znajdujące się blisko wewnętrznego barku tworzą bardziej złożony wałek. Zapewniają one bardziej precyzyjne połączenie z drogą i zmniejszają reakcję na toczenie oraz intensywność hałasu. Dokonano precyzyjnej optymalizacji objętości rowka oraz nachylenia lamelki Cross, która tworzy skos względem wałka. Gdy nawierzchnia jest mokra, lamelka Cross magazynuje wodę obecną na drodze i maksymalizuje jej odprowadzanie do głównych rowków, dla zwiększonej prewencji przed aquaplaningiem.
Główne rowki opony są wygładzone, co nadaje jej, oprócz elegancji, dużą zdolność do skutecznego usuwania wody z drogi. Rowki w żebrach prowadzące do tych głównych ślizgających się rowków zwiększają ogólną objętość rowków opony i pomagają przeciwdziałać możliwości wystąpienia aquaplaningu.
W Nokian Tyres, każda opona wykorzystuje tylko oczyszczone oleje, a w procesie produkcji nie stosuje się w żadnym momencie toksycznych lub rakotwórczych substancji chemicznych. Jako lider wśród producentów opon pod względem ekologicznym, Nokian jest pionierem w stosowaniu oczyszczonych olejów o niskiej zawartości aromatycznej. Mimo to, jego osiągi pod względem bezpieczeństwa, a zwłaszcza przyczepności opony na mokrej nawierzchni, są doskonałe niezależnie od pory roku.
Najbliższa krawędzi wewnętrznej żebro podłużne jest nacięte głębokimi rowkami Hydro na skos, aby zapewnić oponie stabilność. Te rowki poprawiają ochronę przed aquaplaningiem, chwytając więcej wody z powierzchni i kierując ją do dużych rowków obwodowych.
Ta innowacja jest również obecna na głównym żebrze najbliższym krawędzi zewnętrznej. Całość tych szerokich rowków zapewnia większe bezpieczeństwo w warunkach deszczu i znacznie redukuje ryzyko poślizgu na mokrym asfalcie.
Nokian Twin Trac Silica to mieszanka gumy składająca się oczywiście z naturalnej gumy, ale także z krzemionki i oleju z rzepaku. Oryginalne rozmieszczenie cząstek zapewnia oponie optymalną przyczepność na śniegu i w deszczu. Ten nowatorski, awangardowy mix doskonali również stabilność jazdy oraz reakcję na zużycie opony. Jakość i ilość użytych materiałów zachowują dla opony jej wspaniałe osiągi w zimowym uchwycie, nawet przy intensywnej zmianie temperatury lub po bardzo wielu kilometrach. Zużycie pojazdu jest natomiast znacznie zmniejszone dzięki drastycznemu obniżeniu oporu toczenia.
W oponie o strukturze wielowarstwowej, zastosowanie kilku mieszanek gumy nadaje oponie jej różne właściwości.
Warstwa gumy bieżnika Nokian Intelligent UHP Silica pozwala na utrzymanie najlepszego połączenia z nawierzchnią, niezależnie od sytuacji, i jest przeznaczona do maksymalnej wydajności zarówno przy intensywnym użytkowaniu, jak i przy wysokich prędkościach.
Środkowa warstwa zawiera mieszankę z nanokrzemionką o niskiej masie cząsteczkowej. Dzięki temu oryginalnemu i innowacyjnemu składnikowi, obserwuje się znacznie szybsze przekazywanie zmian kierunkowych niż w przypadku tradycyjnych mieszanek.
Jeśli chodzi o dolną warstwę, jej mieszanka gumy o ekstremalnej sztywności zmniejsza opór toczenia, co znacznie redukuje ciepło, co prowadzi do zwiększonej odporności na starzenie, niższego zużycia energii i zmniejszenia emisji toksycznych dla środowiska.
Opona posiada wskaźnik zużycia (DSI), który pozwala na poznanie pozostałej głębokości jej rowków. Ten wskaźnik składa się z serii cyfr w milimetrach wpisanych na bieżnik. Im bardziej bieżnik zużywa się z biegiem kilometrów, tym bardziej te cyfry znikają. Opona posiada drugi wskaźnik, który informuje o ryzyku aquaplaningu. Kropka jest umieszczona na środkowym bloku na 4 mm od dna rowków. Kiedy ta kropka jest zatarta przez zużycie gumy, nadszedł czas na wymianę opon, ponieważ ryzyko aquaplaningu jest duże.
Strefa Info znajdująca się na boku opony Nokian zwiększa bezpieczeństwo, prezentując wskaźniki lokalizacji i ciśnienia. Dzięki temu można zaznaczyć lokalizację podczas montażu podczas zmiany opon, a także prawidłowe ciśnienie inflacji. Nową informacją, którą można nawet zarejestrować w tej strefie, jest moment dokręcania śrub na felgach z aluminium. Większość sportowych opon UHP jest montowana na felgach aluminiowych, które wymagają szczególnej uwagi podczas dokręcania śrub. Jest to zwiększone bezpieczeństwo dla użytkownika, ponieważ śruby muszą być dokręcone z odpowiednim momentem i muszą być dokręcane co 100 lub 200 kilometrów.
Związek Nokian Intelligent UHP Silica bieżnika jest optymalnie zaprojektowany, aby sprostać intensywnemu użytkowaniu i dużym prędkościom. Cząsteczki tego gumowego materiału połączone z cząstkami krzemionki dają wyjątkowo wytrzymałą mieszankę, która zachowuje swoją elastyczność. Wytrzymuje ona stale duże amplitudy temperatur i zwiększa przyczepność na mokrych nawierzchniach w dowolnym momencie dnia od wiosny do jesieni. Połączenie z drogą jest idealne i nie dopuszcza do żadnych odchyleń, bez względu na okoliczności.
Optymalizacja komfortu jazdy jest celem innowacji Silent Groove Design, obecnej na ściankach podłużnych bloków gumy, gdzie półkuliste wgłębienia, stylizowane na kształt piłki golfowej, kontrolują ruch powietrza. Zatrzymują również dźwięki emitowane przez krawędzie żeber poprzecznych i wydzielanie nieprzyjemnych gwizdów. W rezultacie, hałasy wewnątrz kabiny są znacznie zredukowane, podobnie jak zewnętrzny dźwięk toczenia. Ostatecznie, jazda staje się cicha i tym bardziej przyjemna. Silent Groove Design również chłodzi powierzchnię opony, zmniejszając reakcję aerodynamiczną, co z kolei zwiększa odporność na zniszczenia i przebieg.